Hejdå förkylning, hejdå..

Filmen igår var verkligen outstanding! En tragisk och hemsk historia om hur svårt det är att ta sig ur ett missbruk trots att det finns människor som ställer upp till 100 %. Den belyser även i vissa stunder hur systemet sviker genom att inte kunna tillgodose med hjälp via socialtjänst och behandlingsvård vid rätt tidpunkt. Det är verkligen fruktansvärt att man inte kan hjälpa en människa som är i behov av vård exakt just nu utan att det finns så många olika faktorer som gör att personen med problem måste invänta exempelvis en avtalad tid som kanske ligger flera veckor framöver. Filmen berörde mig mig verkligen och det kändes upplysande att se den inför stundande uppsatsskrivning då det innefattar det ämne vi ska försöka belysa. En klart sevärd film!

Jag har under helgen givetvis lyckats dra på mig en mycket frustrerande förkylning som gör att jag oroar mig för kapaciteten inför träning, suck!. Öron, näsa och hals har tydligen ingått maskopi i hopp om att göra mig vardag lite jobbigare och lite tristare. Men jag tänker bannemig kämpa emot och tvinga förkylningen att kasta in handduken!.. Här ska det inte insjuknas!

Har föreläsning senare idag. Ska bli spännande att se vem vi får som handledare :) Har väl några favoriter som gärna får träda in men man kan inte vara säker. I övrigt är uppsatsplanen inskickad och vi är supernöjda! Sa förhoppningsvis komma igång med läsandet denna vecka så skrivandet kan ta fart så småningom :)  Hoppas även höra från sommarvikariatet så jag kan påbörja introduktion redan i veckan! :)

Nu blir de lite veckoplanering, strepsil och nässpray :)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Julia

VI FICK TINA!! :D WOOHO!

2009-04-27 @ 18:06:56
URL: http://jca.blogg.se/
Postat av: Nina

Tjoohoo!! Härligt! =)

Hoppas att du blir frisk snart, din lilla snorunge!! HEHEHEHE ;)

2009-04-27 @ 21:23:20
URL: http://regnbagsglitter.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha ;) men nina! Kanske är lite snuvig då ;)

2009-04-28 @ 14:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0