Oroar jag mig i onödan?

Har precis kommit hem från en föreläsning i bibliotekssök inför stundande b-uppsatsen som ska påbörjas nästa vecka. var faktisk rätt så intressant. hade ingen aning om hur många olika tillvägagångssätt det finns för att söka information. Och på lika många olika sätt kan man vinkla de sökord man vill tillämpa. Ser faktiskt fram emot att få börja med uppsatsen, ska bli intressant!

Jag har sedan det blev klart funderat mycket kring mitt sommarvikariat. Jag kan inte riktigt avgöra hur nervös eller inte nervös jag är inför det. Ena stunden så kan jag känna att jag verkligen fixar det utan problem. Jag känner mig säker i mig själv och på hur jag förhåller mig till min omvärld och medmänniskor. Men i andra stunden så kan jag känna mig livrädd och nästan inkompetent inför vad som komma skall. Det är ett område som jag aldrig fått möjligheten att utforska och därför heller inte reflektera kring. Fick lite intressant information från en klasskamrat som arbetar inom frivården. Hon gav mig lite nya perspektiv men även en bekräftelse i mycket som jag funderat kring. Mycket som är självklart och mycket som man inte kan förbereda sig inför utan ta som det kommer. Att oroa sig i onödan känns ju inte riktigt nyttigt. Alla mina funderingar som jag har kommer säkerligen besvaras under torsdagens informationsmöte kring sommaren.

Människor är alltid människor oavsett vad som cirkulerar kring dem. Att döma människor för deras handingar är inte svårt, men att däremot inte göra det är desto svårare. Kanske framför allt när det är handlingar som strider mot lagar och moral. Men jag ska verkligen göra mitt bästa och jag ser verkligen fram emot det hittills mest oförutsägbara sommarvikariatet någonsin för mig! :)

Nu blir det träning och sen ska jag försöka komma i säng någorlunda tidigt ;) får se hur det går!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Frida

Men carrobarro, är det jag som är blind eller har du skrivit var du faktiskt ska vara? Frivården?



Håller med, ska bli kul med B-uppsats=)

2009-04-21 @ 18:37:29
Postat av: Anonym

Ja, du oror dig för mycket! Du kommer att klara det gallant och glöm inte att du har "utbildning" som kommer göra allt lite mer klarare... Kram

2009-04-21 @ 19:42:06
Postat av: Caroline

Frida: Naj jag ska vara på anstalten :)

2009-04-21 @ 20:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0