Singel eller inte singel, det är frågan?

Ja då har man avgett ett löfte om att börja dela med sig av sig själv då :) bra där! Får väl se hur effektiv man är framöver..ska göra mitt bästa!

Dagen har bestått av lite allt möjligt smått o gott. Fick bland annat äntligen besked om vilket datum som är angett för informationsträffen inför sommarvikariatet här i Kalmar :) Ska bli jättespännande! Känner dock en viss oro över vissa moment men det är väl naturligt inför nya utmaningar? Kan andra så kan jag!

Jag skulle ha pluggat idag efter skolan och fått understökat lite av hemtentan men jag hittade visst andra saker att sysselsätta mig med helt enkelt. Vart är självdisciplinen? Har egentligen flera saker jag borde ta tag i så som städa, plugga, diska och plocka i ordning på rummet. Men visst är det väldigt enkelt att förtränga och prioritera roligare saker? :) Det är iallafall min metod..

...Var bland annat ute en sväng på promenad i den underbara solen med Jules och visst är det härligt att få "ventilera" av sig lite över tidigare relationer? Vi kom fram till jättebra saker om huruvida vi förtjänar bra karlar på olika sätt :) Vi är ju faktiskt snälla och söta tjejer! Hur viktigt är det egentligen att man kan utbyta kunskap i olika former av diskussioner och konversationer med sin partner? Måste man vara på samma nivå rent kunskapsmässigt och ha samma intressen för att det ska bli en bra kombination?

En senare reflektion kring föregående samtalsämne gjorde att jag inte kan undgå att känna mig bara lite tillfreds över att vara singel. Man har bara sig själv att tänka på rent singelmässigt och kan lägga sin kärlek och omtanke på sina vänner och familj. Men samtidigt..visst är det härligt också vara förälskad?..

Nu ska jag duscha av mig alla tankar kring partnerskap och sedan krypa ner för att samla nya krafter inför morgondagens plugg på biblioteket!

Godnatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0