Falkenberg, hemligheter och nya utmaningar!

Oj ja då var det ett tag sedan man skrev här..igen :) för att vara exakt så var det ju 10 dagar sedan.. oopsi!

Men en snabb update ska jag väl kunna bjuda på!

Föregående helg begav sig jag och Julia till västkusten a la Falkenberg för en kort visit fre-sön. Och den blev verkligen kort tack vare SJ (!!). Vi anlände 4 timmar för sent under fredagsnatten vilket inte var uppskattat alls men dock så skrattframkallande. Vad annars kan man göra när vi får "motorstopp" på var och varannan station samt lämnade sent på kvällen helt ensamma på Värnamo station..suck! :)

Väl framme så blev det ändå en supermysig helg med sol, bad, god mat, paj hos syster o bfam, plus en partygalen kväll/natt på Gustaf Bratt med en del av det "gamla" gänget (Evve och Emelie)! Kul att träffas nu när man bor på skilda håll under sommartid :)

Kommer dock under en lång tid framöver ha något emot Emmaboda (!!)...


                           

Det var helgen i sommarstaden Falkenberg! <3
Kan också tillägga att mina föräldrar är oslagbara...dem är helt enkelt bäst! Älskar dem av hela mitt hjärta och lite till  <3

Sedan Falkenberg har det väl inte hänt så mycket :) har varit ledig nu i två dagar och inte gjort något speciellt, skönt! Mest städat, läst och tvättat..tränat och promenerat vid havet, umgåtts med Julia (som jag tyvärr inte ser så mycket av nu när vi båda jobbar om dagarna)..! Imorgon och lördag är det dags för jobb igen men har en ledig söndag,måndag och tisdag att se fram emot... och på lördagkvällen har jag något alldeles extra att se fram emot ..hihi..my secret än så länge :)

Såg filmen Yes-man ikväll med Jim Carrey i huvudrollen. Handlar om en kille som lever ett rätt bittert liv med invanda rutiner och lever allmänt tråkigt. En dag hamnar han av en slump i ett förbund där han måste säga "ja" till allt som han tillfrågas. Detta förändrar hans liv och han är med om helt fantastiska saker som han annars skulle ha gått miste om. Han värdesätter livet helt annorlunda och ser vilka möjligheter man faktiskt kan ta del av i livet istället för att välja bort dem. Man fick sig en rejäl tankeställare om hur man egentligen lever sitt liv.. Om man verkligen lever det till fullo och gör saker man tycker är roligt? Det finns mycket jag skulle vilja göra i mitt liv men som jag liksom aldrig riktigt tar tag i eller engagerar mig i.. exempelvis lära mig flytande spanska, ta danslektioner, lära mig kampsport osv osv.. Jag ska bannemig göra slag i sak i höst så fort jag slutat jobba och verkligen försöka satsa på något jag verkligen vill göra! Go Carro! :D Då kommer det finnas tid och pengar för att ge mig in i nya utmaningar!

Nej nu får det nog vara färdigskrivet för kvällen.. Måste ju hinna sova några timmar också :)

På återseende, sov så gott!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Julia

Äntligen uppdatering! :)

SAY YEEES!



puss!

2009-07-10 @ 13:02:07
Postat av: Caroline

YEEEES! ;)

2009-07-10 @ 20:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0